یوگا
تمرینات برای شادابی و طراوت جوانی
یوگا - تمدد اعصاب

سلامت ، انعطاف پذیری ، لاغری و زیبائی - اینگونه میخواهیم بمانیم ، و یوگا میتواند کمکمان کند .زیرا کسی که از طریق یوگا با بدن خود آشنا شده و بتواند آنرا کنترل کند ، خود را موزون و همآهنگ حرکت میدهد . ایستائی قشنگتری داشته و نور آرامش رضایتمندانه ای در صورتش پدیدار میگردد که این خود بسیار جذاب میباشد.از آن گذشته یوگا وزن را نگهمیدارد ، مفاصل را فعال و عضلات را کشیده و باریک میکند .

تمرینات برای شادابی و طراوت جوانی

 
تمرینات برای زیبائی اندام
یوگا - تمدد اعصاب

برای دستانی کشیده و سفت.شکمی تخت ،پاهائی ورزش کرده،باسنی سفت،نیازی به رفتن به باشگاه ندارید.شما میتوانید آنرا با یوگا ،بدست آورید.زیرا ،خیلی از تمرین ها ،تمرین های قدرتی هستند،که عضلات نامبرده را تمرین میدهند.

تمرین 1 قایق: عضلات شکم را همانند دراز نشست بطور موثری تقویت میکند.

تمرینات برای زیبائی اندام

تمرین 2 پل پهلو،با زاویه: عضلات مورب شکم ،پاها و باسن راتقویت وکمر را زیبا میکند.

تمرین 3 کمند: عضلات پشت ،باسن و پشت پا.چنانچه مشگل کمر دارید انجام ندهید.

تمرین 4 ایستائی پهلوان : ران ها را قوی میکند.خوش بینی و اعتماد بنفس را تقویت میکند.برای ایستائی صحیح در روز وهنگام کار مهم میباشد و همانند آسانسوری برای تمام بدن کار میکند.

تمرین 5 حالت نشست: یک بار دیگر ،کاری برای شانه ران،پشت و پاها بکنید.

تمرین 6 از جلو خم : انقباض عضلات.

 

 
یوگای بچه ها
یوگا - تمدد اعصاب

یوگای بچه ها

زندگی بچه ها امروزه بی تحرک شده است ،و ای موضوع بی اندازه برای سلامتی آنها مضر است.حتی بچه های کودکستان نیز ایستائی درستی نداشته و استعداد هم آهنگی آنها ضعیف است ،زیرا عضلات در اثر بی تحرکی ضعیف هستند و نمیتوانند کاملاً منقبض شوند.بسیاری از آنها نمیتوانند روی یک پا بایستند بدون اینکه نیفتند و یا اینکه کله ملق (معلق) بزنند . در تمرین یوگا بچه ها عمیقاً، بدن خود را احساس کرده و ایستائی (صحیح ایستادن)، تحرک و تقویت عضلات را تمرین میکنند.

البته این مزیت ها را ورزش های دیگر نیز دارند. نمیتوان ورزش ها را با هم مقایسه کرد.در یوگا بدن و روح یک واحد میشوند.

چنانچه مرتب تمرین یوگا شود.(حد اقل یک بار در هفته ). بچه ها آرام تر شده و ترس از امتحان نیز کمتر میشود

 
یوگا برای سلامتی جسم و روح
یوگا - تمدد اعصاب

با یوگا نه تنها میتوان بسیار عالی ریلکس شد، بلکه بنحو احسن، برای قدرت و تحرک نیز موثر میباشد. ما موثرترین تمرینات یوگا را انتخاب کرده و 3 برنامه جدید را درهم ادغام کردیم. برای تعادل درونی، اندامی زيبا و جوان بنظر رسیدن.

یوگا برای سلامتی جسم و روح

برنامه برای تعادل درونی

 
تمرين سنجاق
یوگا - تمدد اعصاب

تمرين سنجاق

در زبان سانسکریت به سنجاق Paschimottanasana میگویند . paschima یعنی "غرب" و از تمامی پشت بدن میاید. Tan یعنی کشش ،کشش پشت.

تمرین سنجاق یکی از پر انرژی ترین وموثر ترین حالت های یوگا میباشد،بخصوص وقتی حالت زیاد نگهداشته شود.

چنانچه بالا تنه بطور صحیح بطرف جلو کشیده شود ،یعنی ستون فقرات روی هم قرار گرفته باشند ،این تمرین ،برگشت عضلات خم کننده ران،عضلات باسن و صاف کننده پشت را، کشش میدهد .بدین ترتیب چنانچه منظم این ورزش تکرار شود،انعطاف پذیری ستون فقرات ،بخصوص ،کمر تقویت میگردد.

بر اثر خم شدن، شکم ماساژ داده میشود و اعضا داخل بدن ،نظیر کلیه،جگر،لوزالمعده و روده ،فعال تر میگردند.