حرکت به جلو

در مقابل  خواسته‌هایی که داریم , ناخواسته هائی هم بر سر راهمان وجود دارد خواسته ما را به جلو, و ناخواسته به عقب می‌کشاند. حال اگر هردو مساوی باشند ما از حرکت بازمی‌ایستیم . و اصطلاح “چه کنم چه کنم ” مصداق پیدا می‌کند.

فرض کنیم 55 درصد ما را به جلو و 45 درصد به عقب می‌کشاند . مسلماً سرعت پیشروی بسیار کند است . اگر ناخواسته بسیار کم باشد یعنی به نسبت 5 به 95  درصد باشد مسلماً سرعت پیشرفت بالا خواهد بود . بنابراین برای انتخاب خوب باید نیروی پیش برنده خود را بدانیم و تمامی بازدارنده‌ها را شناسایی کنیم . مهم است بدانیم با چه کسی می‌خواهیم این مسیر را طی کنیم . ” اعتماد خوب است ولی کنترل بهتر است” برای انتخاب خوب عزت‌نفس بالا رل مهمی را بازی می‌کند.اگر کاری را بلد نیستی دنبال شریک کننده نباش . پروژه را عوض کن .

50 درصد مشکلات مرتفع می‌شود وقتی به خودت ترس راه ندهی ( از هرچه بترسی بیشتر به آن فکر می‌کنی و همان سرت میاید ).

50 درصد بر روی توانائی خودت و 50 در صد روی انتخاب صحیح شریک بگذار ( همه اول امام حسین ولی در خاتمه یزید می‌شوند )

” قبل از پیچ ترمز کن توی پیچ گاز بده ” قبل از استارت تمام فکرهایت را بکن و بعدازآن دیگر هیچ فکری نکن  نه مثبت نه منفی .و مهم‌تر از همه ترس از شکست را به‌هیچ‌عنوان به خودت راه نده و نتیجه را چه مثبت چه منفی قبول کن.در این صورت یک‌بار زجر می‌کشی در غیر این صورت تا آخر پروژه چندین بار زجر خواهی کشید.با خودت همیشه تکرار کن اگر خوب شد خوشحال وگرنه ناراحت نمی‌شوم شاید بهتر از آن انتظار مرا می‌کشد .و اگر به شکست‌های گذشته‌ات فکر می‌کنی با خود بگو در آن زمان بهترین چیزی که به خاطرم رسید همان بود که انجام دادم.

عمو خلج

حرکت به جلو
4.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x