یوگا برای سلامتی جسم و روح

با یوگا نه تنها میتوان بسیار عالی ریلکس شد، بلکه بنحو احسن، برای قدرت و تحرک نیز موثر میباشد. ما موثرترین تمرینات یوگا را انتخاب کرده و 3 برنامه جدید را درهم ادغام کردیم. برای تعادل درونی، اندامی زيبا و جوان بنظر رسیدن.

برنامه برای تعادل درونی
برنامه برای تعادل درونی

اگر بعضی اوقات احساس میکنید که فشاربر روی جسم و روحتان، بیش از حد شده است، آرام و قرار ندارید. حتی بر اثر استرس، معده درد،سردرد و یا کمر درد گرفته اید – اگر چنین است، این برنامه کوچک یوگا، دقیقاً مناسب شماست.

ایستائی کوه(1): این تمرین برای محکم ایستادن و اعتماد بنفس میباشد.

درخت یوگا(2): با این تمرین حفظ کردن تعادل را یاد میگیرید.جسماً و روحاً.

چرخش های 3 و 4 : دو طرف بدن را سازگار میکند، علاوه برآن عضلات پشت را کشش داده و تقویت میکند و کمک میکند تنش را از بدن بردارد.

تاب دادن زانو(5): کار بسیار خوبی برای، پائین کمر بوده و به شما آرامش میدهد.

مدیتیشن کوتاهی در خاتمه به شما کمک میکند تا از کار روزانه فاصله گرفته و بـه آرامش برگردید.

تمرينات

1. کوه

روی دو پا ،با زانوهای خم بایستید.باسن و عضلات شکم را کمی منقبض کرده، شانه هارا به عقب و پائین بکشید و پشت را صاف کنید. نگاه آرام و ریلکس به طرف جلو. 5 بار تنفس عمیق.

کوه
کوه

2. درخت

روی پا ایستاده، پا ها بعرض شانه از هم فاصله دارند. دست ها را از طرفین بکشید. وزن را روی پای چپ قرار داده. پای راست را بلند کنید. زانوی راست را به بیرون بچرخانید. کف پا را روی پای چپ نزدیک زانوی چپ قرار دهید. دست ها را بالای سر برده طوری که کف دست ها با هم تماس داشته باشند. عضلات شکم منقبض هستند. باندازه 5 نفش کشیدن حالت را حفظ کنید.

درخت
درخت

3. نشست” خیاط” با چرخش

مثل خیاط ها بنشینید(بهتر است بالشی زیر باسن قرار دهید). پشت را از لگن به بالا، بچرخانید. به هنگام نفس کشیدن، دست ها را از طرف، تا ارتفاع شانه بالا بیاورید. کف دست ها به جلو نشان میدهند. آرنج ها خم. در بازدمِ بعدی، سر و بالاتنه را به راست بچرخانید. باندازه 4 نفس کشیدن مکث کنید. در هنگام بیرون دادن نفس، به حالت اوًلیه برگردید. در خاتمه به چپ بچرخید.

نشست" خیاط" با چرخش
نشست” خیاط” با چرخش

4. نشست چرخشی

روی زمین نشسته، پاها را بطرف جلو بکشید. کف پای چپ را طرف راست پای راست روی زمین قرار دهید. در هنگام نفس کشیدن سر، و بالا تنه را بطرف چپ بگردانید و با دست راست زانوی چپ را بگیرید. دست چپ پشت بدن روی زمین قرار میگیرد. تا 8 نفس کشیدن مکث، سپس با پای دیگر شروع کنید.

نشست چرخشی
نشست چرخشی

5. تاب دادن زانو

به پشت بخوابید(بهتر است، زیر انداز کلفتی داشته باشید.) پا را بکشید. فاصله پاها باندازه عرض شانه. پشت کاملاً تخت روی زیرانداز قرار میگیرد. زانوها بطرف شکم بلند شوند، با هردو دست زانوها گرفته شوند. با بیرون دادن نفس آهسته پا ها را بطرف بالاتنه بکشید. دست ها روی زانو میمانند. درهنگام نفس کشیدن،پاها را دوباره به عقب بکشید.

تاب دادن زانو

جایگزین: میتوانید، پاها را به راست و چپ حرکت دهید. تازمانی تکرار کنید که کاملاً احساس کنید، تنفستان آرام شده است. در خاتمه پا رابا کنترل دراز کنید.

6.مدی تیشن در حالت “نشست خیاط”

راحت بحالت “نشست خیاط”(طوری که خیاط ها قدیم مینشستند)بننشینید. بالشی زیر باسن قراردهید.(میتوان روی صندلی و یا چهارپایه نیز مدی تیشن کرد) ستون فقرات کاملاً صاف، زانو ها را کمی بپائین ببرید. شکم کمی منقبض. شانه به عقب و پائین کشیده شود. دست ها روی ران ها و یا زانو ها قرار دهید. حال تمرکز روی تنفس باشد. حس کنید، هوا در هنگام نفس کشیدن در بینی کمی سردتر از بیرون دادن آن میباشد. زمان مدی تیشن را هفته به هفته بیشتر کنید. ابتدا باندازه 20 نفس کشیدن، سپس 40 و همینطور بیشتر.

مدی تیشن در حالت “نشست خیاط”
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x