دشمن تراشی نکن

اگر کسی از تو ایراد گرفت، ناراحت نشو، صدات و بلند نکن، پرخاشگری نکن، اون آدم دشمن تو نیست!
اگر کسی نظرش رو نسبت به تو گفت و با نظر تو متغایر بود ناراحت نشو اون آدم دشمن تو نیست!
اگر کسی مسئله ای را چندین بار تکرار کرد ناراحت نشو، عمدی در کار نیست. اگر کسی شبیه تو فکر نکرد، ناراحت نشو، اون آدم دشمن تو نیست!
اگر افراد را همانطور که هستند قبول کنی تازه متوجه می‌شوی که خودت را قبول کرده ای.
اگر تو کم حرف هستی و دوستت زیاد حرف میزند، ناراحت نشو، عادت او آنگونه و عادت تو اینگونه است. تو نمی‌توانی در زندگی تنها چیزهایی را که دوست داری بشنوی و ببینی و انتخاب کنی، دست تو نیست.
تمام اینها از آنجا نشات می‌گیرند که تو خودت را قبول نداری و دیگران باید تورا قبول داشته باشند و کوچکترین ناراحتی تو را ناراحت خواهد کرد.
اگر خودت را قبول داشته باشی دیگر نیازی نداری که دیگران تو را قبول داشته باشند. آن موقع است که همه را دوست خود میبینی. وقتی خودت را دوست داری، یعنی عزت نفس داری و دیگر نیاز به آن نداری ک دیگران تو را قبول کنند یا نکنند و در آنجاست که تو دیگران را همانطور که هستند قبول خواهی کرد. برای عزت نفس کمی شجاعت لازم است. نه گفتن! بله گفتن! و چیزهایی از این قبیل که باید یاد بگیریم. نگذار زندگی ات «کبوتر با کبوتر، باز با باز» باشد. تو با گنجشک، کفتر،کبوتر،باز،عقاب، شاهین با همه باید پرواز کنی وگرنه زندگی خسته کننده خواهد شد.
وقتی خودت را قبول کردی یعنی ایرادهای خودت را هم قبول کردی و در چنین حالتی اگر کسی ایرادی هم از تو بگیرد ناراحت نخواهی شد.

دشمن تراشی نکن
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x